Uit de praktijk
“Onze werkdag begint om 08.30 uur. Vooraf pak ik nog even een kop koffie en maak een praatje met ons gezellige team. Dat vind ik heel belangrijk, want we zijn een hecht team. Vervolgens is de servicedesk van 8.30 uur tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar voor huurders. Dat betekent dat wij onze huurders telefonisch te woord staan over eventuele gebreken in en rond de woning of het appartementencomplex. Afhankelijk van de melding die gedaan wordt, kijken wij of het valt onder ‘besluit klein herstel’, dit zijn reparaties de huurders zelf op dienen te pakken, of dat wij als verhuurder ermee aan de slag gaan. Als wij ermee aan de slag gaan, schakelen wij zo snel mogelijk een aannemer in die de opdracht vervolgens zal uitvoeren.
Nu de servicedesk alleen in de ochtend telefonisch bereikbaar is, krijgen we veel positieve reacties vanuit huurders. Er zijn bijna geen wachttijden meer en we kunnen huurders veel sneller helpen. Na 12.00 uur is het tijd voor de mailbox en complexere meldingen. Je hebt dan de tijd om overleg te hebben met de technisch manager(s), om met collega’s te sparren over een ingewikkelde melding en de mails zo goed én zo snel mogelijk te beantwoorden.
Wat ik leuk vind aan mijn werk op de servicedesk? Ik ga elke dag met een voldaan gevoel naar huis! In mijn functie kan ik constant mensen helpen. Je moet je in deze functie goed kunnen verplaatsen in de mensen die bellen met een probleem, maar je moet ook snel kunnen schakelen. Je biedt mensen dan ook vaak een luisterend oor. Huurders vinden het fijn en belangrijk om gehoord te worden en als ik ze dan óók nog eens goed kan helpen, is dat natuurlijk top. Hierdoor heb ik vaak hele leuke gesprekken met huurders. Soms begint een gesprek negatief, maar kunnen we het zo sturen dat het eindelijk erg positief uitpakt! Als je na een werkdag met een voldaan gevoel naar huis gaat, ben je ook weer extra gemotiveerd voor de volgende werkdag. Er is nooit een dag hetzelfde bij ons.
Het is een erg diverse functie. Je bent iedere dag bezig met andere huurders, andere woningen en andere opdrachtgevers. Soms is er ineens een spoedgeval, waardoor je een hele middag met een lekkage bezig bent. En soms heb je een uitgebreid overleg met een technisch manager over een appartementencomplex. Geen dag is hetzelfde en elke dag kun je veel leren. Voor deze functie heb je niet direct een technische achtergrond of opleiding nodig, maar wel affiniteit met techniek en logisch denkvermogen. Door het meelopen met technisch opzichters en managers doe je veel kennis op. Zelf zou ik het leuk en nuttig vinden om nog bouwkundige kennis op te doen. Het kan goed van pas komen bij wat complexere opdrachten. Ik zou het namelijk leuk vinden om deze functie nog een hele tijd uit te voeren en nog veel meer te mogen leren.
Kortom: eigenlijk vind ik alles leuk aan mijn werk bij Schep Vastgoedmanagers, elke dag is er wel weer een nieuwe uitdaging.”